Wednesday, January 27, 2010

Seronok dgn keluarga! Dpt duit sekali!



Ha! family sape yg suke berseronok sambil cari duit! jom join ini Cabaran Keluarga X Race 1Malaysia.

Wang tunai lebih RM6,000 bakal menjadi rebutan anda!
Pertandingan yang bermula di Dataran DBKL dan berakhir di Dataran Merdeka.
Akan berlangsung pada 1 Februari, sempena sambutan Hari Wilayah Persekutuan.
Program yang berkonsepkan 1Malaysia 1Keluarga itu bertujuan untuk merapatkan hubungan kekeluargaan.
Bagaimana nak main??? ha! sebanyak sepuluh check point disediakan di mana para peserta dikehendaki menjawab soalan-soalan dan menyelesaikan tugasan yang berkaitan tentang sambutan Hari Wilayah Persekutuan.
Setiap pasukan perlu terdiri daripada empat orang yang mempunyai ikatan keluarga iaitu dua orang dewasa dan dua orang di bawah umur 17 tahun.
Yuran pendaftaran sebanyak RM100.
Juara akan memenangi wang tunai sebanyak RM2,000, kedua RM1,500, ketiga RM1,000 dan 17 hadiah sagu hati.
Selain itu, sepuluh buah hadiah misteri juga turut menanti para peserta.
50 pasukan terawal yang mendaftar akan diberikan baju T istimewa.
Untuk maklumat lanjut, orang ramai boleh menghubungi urus setia menerusi talian 012-2846811.


Tuesday, January 26, 2010

Denda RM300 - Pejalan kaki DEGILLL!!!





Mulai hari ini, pejalan kaki yang enggan menggunakan jejantas dan lintasan pejalan kaki di 10 jalan sekitar Bukit Bintang akan didenda RM300.
Waran tangkap juga akan dikeluarkan kepada pesalah jika mereka gagal membayar saman pada tarikh yang ditetapkan.
Operasi itu bakal melibatkan beberapa jalan yang dikenal pasti menghadapi masalah kesesakan trafik yang teruk termasuk di Jalan Sultan Ismail, Jalan Imbi, Jalan Bukit Bintang, Jalan Raja Chulan dan Jalan Pudu.
Individu yang ingkar akan dikenakan saman RM300 di bawah Peraturan Lalulintas 1959.
Sumber: Bernama & Google Image


Monday, January 25, 2010

NPC Inter Media Netball Games!


Tamat sudah inter-media netball games.. dgn kaki yg xbrape nak stabil ku gagahkn juge untuk bermain.. nasib la xmakin teruk.. dari 9 team, Bernama no 4.. kire ok la tu, dpt la juge medal kan.. anyway ku ucapkan syabas untuk diri aku sendiri :) n juge team member yg lain kekeke :p


ha! ni die pemain2 Bernama yg paling comei dr team2 lain! huhu tgh duk lepak tggu turn nak lawan, aku dan k.irma je wakil dr radio yg lain semua dr editorial, wire, bernama tv n lain2 :p


ni die k.irma yg comei! semgt sarung jesy GD.. walau sekali je turun training, still nampak defend paling MANTOP!! dlm gelanggang huhu anyway thanks for join us!!


mengimbas saat2 perlawann... ni die jaringan aku, yg entah keberapa agaknye huhuhu kononnye nak jd skorer terbaik la hehehe


video
ni pulak aksi saat aku di dibwh tiang gol menanti saat tunjukkn skill terbaru huh!!! xsempat! pengadil dah tiup wisel! freeettttttttttttttttt! emm ala,, tggu la aku gol kan dulu!!


video
disebbkn lame dah xmain netball, aku duk kire ape kesalahn yg aku wat spnjng permainan... duk kire2 de 2x duk sbelah amik gmbo sbb hlngn dekat, n yg ni xleh bla nsib sekali je.. Gerak Kaki! ptut xleh jd pd pemain netball yg hebat mcm aku hehehe prasn jap! mulanye prsn dah aku gerk kaki, duk doa arap pngadil xnmpk.. emm hampeh! tetibe freeeeeeeeee!!! 'gerak kaki la syg'..kate si pengadil :)


Ha! ni la hasilnye.. kate dpt RM500 tp xdpt lg :p hehehe

Bernama x NPC = 3 x 7
Bernama x Malay Mail = 11 x 3
Benama x NSTP = 4 x 6
* rasenye de lawan lg, tp xingat hehehe :p

Foto & Video by aSip.tv (tq asip!!)

Kayuhan KL 2010 !


Orang ramai berpeluang merasai debaran pelumba Le Tour de Langkawi (LTdL) 2010 dengan menyertai Kayuhan KL 2010 yang akan bermula dan berakhir di Dataran Merdeka pada 1 Februari ini.

Acara jarak 10 kilometer itu meliputi jalan utama sekitar Kuala Lumpur bagi mempromosikan edisi ke-15 LTdL yang bermula 1 hingga 7 Mac ini.

Kayuhan KL 2010 diadakan sebagai saluran untuk menggalakkan orang ramai dan golongan muda menceburi sukan berbasikal serta sambutan Hari Wilayah Persekutuan.

Mereka yang berminat perlu mendaftarkan diri pada pukul 7.30 pagi di Dataran Merdeka pada 1 Februari.

Butiran lanjut hubungi Sekretariat LTDL 2010 dan mendaftar terus menerusi laman web http://ltdl.com.my/
Sumber: Bernama

Sunday, January 24, 2010

Perkhidmatan Komuter sempena Thaipusam!!


Perkhidmatan komuter bagi laluan antara Sentul, Kuala Lumpur dan Batu Caves, Selangor masih tidak dapat beroperasi pada Thaipusam ini disebabkan kerja-kerja akhir laluan bagi pengangkutan itu masih dijalankan.

Untuk sambutan Thaipusam di Batu Caves Sabtu ini, KTMB menyediakan 208 perkhidmatan tren khas dan 72 perkhidmatan KTM Komuter tambahan sepanjang tiga hari bermula 29 hingga 31 Januari.

Perkhidmatan tren khas itu disediakan untuk laluan dua hala antara Batu Caves dan Sentul dengan kekerapan 30 minit.

Perkhidmatan KTM Komuter tambahan selama 24 jam disediakan bagi laluan Rawang-Sentral KL-Rawang dan Seremban-Sentul-Seremban serta Pelabuhan Klang-Sentul-Pelabuhan Klang.

Sempena Thaipusam kali ini perkhidmatan akan dilanjutkan sehingga 6 pagi pada 29 dan 30 Jan.

Lebih 1.5 juta pengunjung dari dalam dan luar negara dijangka membanjiri Kuil Sri Subramaniyar Swami di Batu Caves bagi sambutan Thaipusam.
Sumber: Bernama

Wednesday, January 20, 2010

"Modal Insan Berkualiti Pemacu Kecemerlangan Negara"


Ha! kekawn yg slalu komen rencana "Modal Insan Berkualiti Pemacu Kecemerlangan Negara" yg ade kat kuzi.wordpress tu.. aku dah pindah kan kat cini.. kat citu dah xde dah..

ni la rencana pertama aku wat.. xsilap mase awl thn 2008 kot..then dpt RM200 dan sijil khas dr Kmenterian Penganjian Tinggi.

adik2 yg kat U skg ni rajin2 la menulis ye.. smbil2 tmbhkn ilmu tu tmbh la pendptn sekali hehehe.. Untung ooo!!!

kalu rajin bace le kat bawah ni !!!

Tuesday, January 19, 2010

My ankle!! :(


oh my ankle!!! plss jgn sakit :(

terseliuh xsengaje xkn merajuk smpai lebm mcm telur separuh masak arrrggggg!!!

tinggal 3 hari je nak lwn ni.. baik la cpt, aku nak main netball.. plssss!! Plsss! Plsss!

pelik mlm td trainning tetibe 3x aku jatuh, nape enth.. pkiran aku kot serabut, entah ape aku pikirkan entah.. anyway plsss pray for me.. nak cepat baik.. aku nak main netball..
nak tggu next tournament entah bile agknye.. mlm td pun dah letak ais still lebam xsurut, mcm nak meletup aje :(

Saturday, January 16, 2010

Radio Novella 'Ebum Hibicus'

EMBUN HIBISCUS
"Cinta itu bahasa dikala kita tidak lagi mengerti akan kata...”





Stesen radio berita pertama Malaysia, 93.9 BERNAMA Radio24 meneruskan pembaharuan pada tahun 2010 ini dengan terbitan terkini mereka, sebuah radio novella berjudul Embun Hibiscus (EH).

Radio novella di bawah genre infodrama ini bakal bersiaran pertama kali pada 18 Januari di saluran FM 93.9 tampil dengan tema cinta dan kekeluargaan yang diselitkan dengan isu-isu berita, prinsip-prinsip 1Malaysia serta nilai murni masyarakat majmuk Negara ini.
EH mengisahkan bagaimana 3 adik beradik yang berusia lewat 20an dan 30an berdepan pelbagai cabaran di Kuala Lumpur.

EH ke udara selama 5 minit setiap hari Isnin hingga Jumaat pada pukul 8:45 pagi dan diulang siar pada 5:25 petang. Ianya juga boleh didengari menerusi laman web http://www.radio24.com.my/
Nak tahu ape yg berlaku disetiap episod???
dengarkan di siaran kami!!!

Kaji-kaji lah diri!!

Tak semua benda kita dapat lakukan dgn sempurna... tp kau pasti tahu tahap kemampuan kau.. kau kene belajar dari pengalaman, penglihatan, pendengaran dan segala pancaindera yang sedia ade..dengan kata lain six sense laa... yg sudah tentu dianugerahkan oleh yg maha Esa!! samada kau mampu menggunakannya dengan baik atau tidak, itu terpulang la kat kau... mahu yg terbaik atau tidak??? jwb sendiri!!

Tp jgn lah kau hidup dgn hanya mahu memperkecilkan kelemahan org, jgn lah kau bangga dengan kecerdikan yang kau miliki yang sebenarnye hanya sebesar semut mayat tu je! semut tu pun beso ape!!


emm cian semut ni, maaf la semut jika ko terase dgn aku...

Ha!! Jgn kau ingat tindakkn kau yg hanye mampu menjatuhkan air muke org di depan org lain, kau bangga dengan sikap itu!!! silap la wei!!! kau xthu betapa kau diherdik oleh ilmuan2 lain..

Bile smpai ke tahap itu, sia2 la segala kelebihan yg kau ade.. bila ko dijentik sekali je olehNya... pasti kau xmmpu nak bangun2 lg dah.. terkuburlah kau dgn sikap angkuh yg dibenci itu!! hilang la segala kenikmatan yg ko miliki sebelum ini, yg sepatutnye ko kongsi bersama.. yg sama2 akn mmbawa ko kearah kejayaan di dunia dan akhirat... silap care kau akan HANCUR!!!

Manusia mati meninggalkan:
1) anak yang soleh
2) ilmu yg diajar dan dimanfaatkan
3) sedekah amal jariah

Monday, January 11, 2010

Jika Aku Jatuh Hati

Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta Ya Allah, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya
pada-Mu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaimu.

Ya Muhaimin...
Jika aku jatuh hati, izinkanlah aku meyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku dalam golongan cinta nafsu....
Kalu nak lebih menghayati dengarlah sendiri!!

Cromaphone- my new headset!!

Headset kat opis tu semua rosak! baik aku g beli sendiri.. keje bergaji xkn headset satu pun xleh nak beli dik oi!! hehehe

SoniGear -RM25 je.. beli kat Lowyat..
nape aku pilih warne pink?? sbb kat opis tu semua headset warne itam, mudah rosak dan mudah hilang.. kalu warne pink semua org pasti xnak pinjam hehehe :p

X-tiviti mingguan (Netball Training)

Lame dah xmain netball, last mase student dulu thn 2005 ke 2006 kot (Masum kat UiTM, Shah Alam).. ni saje join team Bernama, lawan antara media huhuhu... boleh ke lg main ni huhuhu asal minat boleh je kot :p


Janji dgn Coach nak g b'latih kul 5 kat titiwangsa.. ha ni dah kul 6 xsmpai2.. hampeh je...
sambil duk tunggu2 posing la kejap :)

Alamak tgginya nak tgkap bola ni!! Wei! tggi ko tu dah la 170 xkn xleh tngkap kot.. lompat lg! lompat lg!!!

Ni la coach aku hehehe... ingat laki xleh main netball ke.. power tuu!!

Sunday, January 10, 2010

Berangan nak gi cini la :p


Bangunan dan menara tertinggi dunia yang baru -Burj Khalifa -


Mls la nak tulis lg.. nak tahu pasal ni g cini ek... http://www.asiptv.blogspot.com/


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...