Wednesday, March 9, 2011

IDEA Hebat!!!


Semua orang mempunyai idea hebat

Sering kali, ramai antara kita selalu mempunyai idea hebat. Silap-silap, semua orang pernah mempunyai idea yang hebat bermain di fikiran. Idea tersebut, mungkin dalam bentuk menciptakan sesuatu, menghasilkan sesuatu atau berniaga sesuatu.

Semua orang mempunyai idea hebat yang kadang kala berlegar difikiran yang mungkin boleh membuatnya kaya & juga terkenal. Penyelidikan ada mengatakan bahawa setiap orang akan terlintas sekurang kurangnya satu idea setiap hari!


    Tetapi, kesilapan yang paling besar adalah, kita abaikan idea tersebut oleh kerana... idea itu datang daripada kita sendiri!


Kita sering melihat dan menganggap orang lain yang mendapat idea, dan mengimplementasikan idea tersebut adalah hebat dan lebih bijak dari kita. Bila tibanya kita sendiri mendapat idea, kita rasa kita ni kurang bijak... dan kurang hebat.


    Pemikiran begitu adalah salah!


Lihat sahaja idea-idea perniagaan di sekeliling anda. Kebanyakannya bukanlah hasil daripada orang yang hebat & bijak. Tetapi, dihasilkan oleh mereka yang percayakan idea masing-masing dan mengambil langkah untuk mereliasasikan idea tersebut :)


Artikel ini diambil dari email oleh Irfan Khairi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...